4 de maig del 2008

TARTA DE CUAJADA Y FRAMBUESA



Esta es una de esas recetas de "fondo de armario".

Hace ya años que la preparo, y es una receta que Mireia Carbó dio en el programa "La Bona Vida".




INGREDIENTES:


- 150 grs. de galleta maria
- 1 cucharada de azúcar (para la base)
- 3 cucharadas de azúcar (para la cuajada)
- 4 láminas de gelatina transparente
- 100 grs. de mantequilla
- 2 sobres de cuajada
- Mermelada de Frambuesa
- 1/2 l. de leche
- 1/2 l. de nata líquida
- Chocolate del 70%cacao


ELABORACIÓN:


Picar las galletas con el túrmix y mezclar con la mantequilla fundida y el azúcar. Poner en un molde desmontable con la base del revés (y papel de horno), y cocinar 5-10 minutos a horno medio.


Disolver los sobres de cuajada en un poco de leche fría. El resto de leche fría y nata, lo calentaremos al fuego. Hervir, y añadir los sobres de cuajada y el azúcar. Enfriar un poco y poner encima de la base de galleta. Reposar en la nevera 1/2 día aproximadamente.


Remojar la gelatina, escurrirla y añadir a la mermelada caliente.
Enfriar un poco la mermelada y cubrir la tarta. Reposar en la nevera unas horas.

Decorar con virutas de chocolate.

7 comentaris:

Gemma ha dit...

Estic totalment d'acord amb el qualificatiu de recepta de "fondo d'armari"! És la típica recepta que sempre funciona, fàcil, que pots fer amb antel·lació, queda bonica i agrada a tothom!
Jo també la tinc com a recurs perfecte!
No sabia que la Mireia Carbó també l'hagués fet a la Bona VIda... a mi em va arribar com un clàssic d'aquells que es van passant d'una l'altre... però és la típica recepta de la Mireia, ja ho crec :)

canela ha dit...

Quina tarta més xula, qualsevol dia m'animo i la faig. T’ha quedat estupenda. Felicitats.

canela

starbase ha dit...

Doncs jo encara diría més:

Es la típica recepta de fons d'armari que queda bonica i agrada a tothom.

Total: que sí, que coincideixo amb les dues i que a sobre t'ha quedat molt i molt bonica.

Seyerana ha dit...

mmmmmmm.... (no tinc més a dir)

Arantza ha dit...

Qué buena pinta, eres una PRO,... justamente me he acordado de que me traje unos sobrecitos de cuajada en mi último alijo comestible tras las vacaciones in Spainnn, creo que voy a probarla. Besos golosos.

gina ha dit...

mmm quina pinta nenaaa.
uff aquesta le de fer a vere si m'atreveixo.
felicitats

Sara ha dit...

Hola a tots!!!

Gemma: doncs sí, la vaig veure fa una pila d'anys i me'n vaig "enamorar"... així que la Mireia va dir que era una de les seves receptes "fetitx"!

Canela: Anima't, anima't, és súper agraïda, sempre surt bé!

Starbase: que bé veure't per aquí, ara feia dies! Gràcies per les paraules maques sobre el meu pastís.

Seyerana: mmm mmm mm!

Arantza, creo que es una buena forma de aprovechar esos sobrecillos de cuajada!!

Gina: atreveix-t'hi: és buena, bonita y fácil (ah, i barata!)

Petons a tots!